Wysoki poziom sprzedaży i jednocześnie długotrwała współpraca z klientami, to marzenie każdego handlowca. Od sukcesu zwykle niewiele nas dzieli – czasami wiemy co, wiemy gdzie i wiemy jak, a i tak do transakcji nie dochodzi. Dlaczego? Ktoś powiedział, że dobrze jest wiedzieć jak sprzedawać, ale ważniejsze sprawić żeby Klient chciał od nas kupić!

Europejski Instytut Rozwoju Kadr wprowadza młodych handlowców w tajniki sprzedaży. Wspólnie z uczestnikami wypracowujemy metody budowania lojalności Klienta.

Pracujemy też z doświadczonymi handlowcami i menedżerami sprzedaży. Zachęcamy ich do dalszego rozwoju i pracy nad sobą. Motywujemy do innego, świeżego spojrzenia na wykonywaną pracę, pomagamy im zwiększać swoją motywację a czasem rewitalizować siły.

Szkolenia dla handlowców:

  • Algorytmy sprzedaży
  • Handlowiec liderem - kierowanie zespołem sprzedażowym
  • Jak pozyskać utrzymać i oczarować klienta
  • Psychologia aktywnej sprzedaży i obsługi klienta
  • Reklamacje i sytuacje trudne w pracy z klientem
  • Rewitalizacja sił handlowych
  • Rozmowa windykacyjna
  • Sprzedaż relacyjna
  • Sprzedaż transformacyjna
  • Sytuacje trudne w sprzedaży i obsłudze klienta
  • Sztuka prowadzenia profesjonalnych, partnerskich prezentacji
  • Techniki efektywnej sprzedaży
  • Telefon – narzędzie w pracy handlowca
  • Telemarketing praktyczny
  • Zaawansowane negocjacje handlowe

Przykładowe programy


Akademia sprzedaży

Spektakularny sukces w sprzedaży nie przychodzi łatwo, wymaga silnej motywacji, inspiracji i świadomego podejścia do procesu sprzedaży. Jak pozyskiwać klientów na trudnym, konkurencyjnym rynku? Jak korzystać z najlepszych narzędzi sprzedaży? Jak uzyskać satysfakcjonującą marżę przy niższych cenach konkurencji? Jak realizować coraz wyższe plany sprzedażowe. Gdzie szukać inspiracji i motywacji do codziennej pracy?

Standardy obsługi Klienta

Jak wypracować algorytmy zachowań/reakcji na sytuacje trudne pojawiające się w pracy z klientami. Jak wdrożyć skuteczne sposoby podnoszenia efektów pracy i budowanie długotrwałych relacji oraz jak zapewnić sobie lojalność klientów.

Wg badań ok. 25% klientów jest niezadowolonych z dokonanych zakupów ale tylko 5% z nich składa reklamacje. Klient niezadowolony komunikuje to przynajmniej się aż 9 osobom. Warsztaty te dostarczają praktycznych narzędzi do pracy z trudnym klientami.

Zaawansowane techniki sprzedaży

Cele warsztatu:

  • Zbudowanie świadomości uczestników, czym jest zawodowa sprzedaż doradcza
  • Zbudowanie świadomości jak pracować na konkurencyjnym rynku
  • Zbudowanie świadomości przewagi sprzedaży systemowej nad intuicyjną, w tym procesu planowania i przygotowania sprzedaży
  • Poznanie i przyswojenie kluczowych mechanizmów sprzedaży
  • Zbudowanie świadomości przydatności szablonów sprzedażowych
  • Wdrożenie w swoją codzienność zawodową 5 Etapów Sprzedaży i Proces Sprzedaży w odniesieniu do specyfiki branży.

Zakres merytoryczny:

  1. Czynniki mające znaczenie w procesie sprzedaży
  2. Potrzeby Klientów i ich zaspokajanie
  3. Rozpoznawanie sytuacji Klienta
  4. Budowanie swojej pozycji w organizacji Klienta
  5. Planowanie współpracy
  6. Kształtowanie umiejętności rozszerzania oferty dla stałych klientów

Rewitalizacja sił handlowych

Cele:

  • Rewitalizacja sił handlowych
  • Zmotywowanie do rozwoju osobistego i zawodowego
  • Zmiana rutynowych zachowań
  • Poznanie sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i stresem
  • Zainspirowanie do nowego spojrzenia na siebie i wykonywana pracę

Zakres merytoryczny:

  1. Czynniki decydujące o efektywności osobistej i zawodowej Handlowca.
  2. Filary osobistego potencjału sprzedawcy i metody ich rozwijania.
  3. Sprzedawca jako zawód i sposób na życie.
  4. Spójność ( integralność) w zachowaniu.
  5. Przekonania, nawyki i schematy w pracy sprzedawcy.
  6. Błędy to wielkie chwile – jak się na nich uczyć i traktować je jako pozytywne inspiracje.
  7. Inteligencja emocjonalna w codziennej praktyce sprzedawcy.
  8. Rola emocji w realizacji postawionych celów.
  9. Emocje pozytywne i negatywne oraz ich wpływ na nasze funkcjonowanie w organizacji.
  10. Odwaga i odpowiedzialność w sprzedaży. Czym jest odwaga i jak wykorzystać ją w codziennej rzeczywistości biznesowej?
  11. Zarządzanie osobistą satysfakcją, czyli, po czym poznajemy, że odnieśliśmy sukces. Czynniki decydujące o satysfakcji. Wpływ satysfakcji na efektywność.

Sytuacje trudne w pracy handlowca

Cele warsztatu:

  • Zwiększenie efektywności w zakresie wyników sprzedaży oraz radzenia sobie z zastrzeżeniami dot. Obsługi, ceny i innych trudnych sytuacji.
  • Poszerzenie repertuaru zachowań pro-sprzedażowych w zakresie finalizacji sprzedaży.
  • Wypracowanie algorytmów zachowań/reakcji na sytuacje trudne pojawiające się pracy z klientami.
  • Wdrożenie skutecznych sposobów podniesienia efektów sprzedaży.

Zakres merytoryczny:

  1. Typologia klienta oraz analiza emocjonalnych czynników podejmowania decyzji.
  2. Jak wpłać na trudnego klienta.
  3. Strategie radzenia sobie z zastrzeżeniami. Trudny klient.
  4. Techniki i metody finalizujące sprzedaż i przekonujące trudnych klientów.
  5. Praktyczne wskazówki – pomost w przyszłość.

Jakość w procesie obsługi klienta

Cele warsztatu:

  • Budowanie postawy ukierunkowanej na satysfakcję Klienta
  • Rozwijanie umiejętności wykorzystania reklamacji Klienta do budowania długofalowej współpracy
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze skargą i reklamacją Klienta
  • Rozwijanie umiejętności definiowania kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dla swojego obszaru
  • Rozwijanie umiejętności mapowania procesu obsługi w swoim obszarze i ustalania punktów krytycznych
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia standardów obsługi Klienta w swoim obszarze
  • Doskonalenie umiejętności formułowania pism do Klienta
  • Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania

Zakres merytoryczny:

  1. Komunikacja w procesie obsługi Klienta.
  2. Proces obsługi Klienta.
  3. Satysfakcja Klienta.
  4. Skarga i reklamacja Klienta.

Jak pozyskać, oczarować i utrzymać klienta

Cele warsztatu:

  • Rozwój umiejętności podnoszących satysfakcję klientów z kontaktów z pracownikami firmy.
  • Zwiększenie skuteczności w obsłudze klienta.
  • Podniesienie poziomu zadowolenia klientów.
  • Zainspirowanie uczestników do entuzjastycznego spostrzegania wykonywanej pracy.
  • Nauczenie się technik prowadzenia rozmów z klientami w różnych sytuacjach.

Zawartość merytoryczna programu

  1. Co to oznacza: profesjonalna obsługa klienta?
  2. Co decyduje o sukcesie w pracy? Wpływ pozytywnego nastawienia. Techniki automotywacyjne pomagające zwiększać swój potencjał osobisty i zawodowy. Jak radzić sobie ze stresem?
  3. Techniki budowania kontaktu z klientami. Jak rozmawiać z różnymi typami klientów? Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?
  4. Psychologia kontaktów z klientami, czyli 10 praktycznych rad jak sprawiać, aby klient czuł się:
    • Mile widziany
    • Rozpoznawany
    • Wysłuchany
    • Zrozumiany
    • Ważny
    • Bezpieczny
    • Poinformowany
    • Lubi mieć rację
    • Przekonany
    • Oczarowany

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Cele warsztatu:

  • Radzenia sobie z własnymi obawami przed i podczas jej prowadzenia spotkania, prezentacji.
  • Budowania optymalnej struktury prezentacji w zależności od tematu i audytorium oraz przykuwania uwagi audytorium.
  • Rozwój umiejętność budowania autorytetu i odpowiedniego reagowania na kłopotliwe reakcje słuchaczy.

Zakres merytoryczny

  1. Wybór, rozplanowanie i aranżacja materiału
  2. Pierwsze wrażenie, skupienie uwagi i otwarcie
  3. Co należy wiedzieć o audytorium?
  4. Część werbalna i wizualna prezentacji – prezentacja właściwa
  5. Pytania podczas prezentacji
  6. Pomoce audiowizualne
  7. Techniki pracy głosem
  8. Komunikacja niewerbalna
  9. Nerwy i trema
  10. Sztuka przekonywania

Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą drogą do sukcesu jest zawsze próbowanie po prostu jeden, następny raz.

Thomas Edison